Proljetni Carp Cup “ŠRU BAJER VINKOVCI 2014” (30.5. – 01.06)

Šaranski kup – Bajer Vinkovci 2014.

O kupu i ekipama

Trajanje kupa je od petka 10:00 do nedjelje 12:00. Od ekipa nastupili su sljedeći: Carp Team “Carp Shop Orban“, Carp Team “Đakovo“, Carp Team  “Banja Gandal Baits“, Carp Team  “Drvosječe“, Carp Team “Amur“, Carp Team “Geppeto – Vukšić“, Carp Team  “Mateo” , Carp Team “Kiko“, Carp Team “Carp United“, Carp Team “Babagnjida“.

O pravilima natjecanja

Neka od pravila su: hrani se od sedam ujutro do sedam navečer. Dozvoljeni mamci su  boile, sjemenke i palete. Zig-Rig i šokica su zabranjeni a samo šaran i amur težine iznad 1 kg važe se kao ulov. Kaznene mjere, točnije opomena žutim kartonom, kojim se oduzima 10% težine od ukupnog ulova na natjecanju.

O Bajeru Vinkovci

Površina same vode Bajera je 13,48 ha uz  prosječnu dubinu je 8.5 metara. Riblje vrste koje možemo naći u vodi su: šaran, amur, babuška, som, štuka i smuđ. Ulovi koje na vodi možemo očekivati  jesu šaran od 1-2 kilograma do maksimalnih 20 kilograma (koji je trenutno i rekord na vodi), Amur do 10 kg, smuđ do 5 kg, štuka do 13 kg (iako rijetka), te som do 15 kg.

Dnevni ribolov je dozvoljen sa tri ribolovna štapa sa po jednom udicom, a sa vode je dozvoljeno odnijeti sljedeće: ŠARAN od 1,5 kg do 4 kg., SMUĐ od 1kg do 4 kg., AMUR od 1 kg do 4 kg., ŠTUKA od 1 kg do 4 kg. te BIJELA RIBA 5 kg, dok SOM od minimum 60 cm (nema gornjeg ograničenja). Pri svakom ribolovu potrebno je posjedovati i koristiti podmetač (meredov), prostirku (unhooking mats) i antiseptik. Dozvoljeno je korištenje električnog čamca za razvlačenje sistema i prihranu ribe uz posebnu dozvolu ŠRU Bajer, ali pri takvom ribolovu nema nošenja ulova.

Ribolovna udruga Bajer osnovana je u lipnju 2000. godine. Darovnim ugovorom dobili su iskopinu koju smo preimenovali u športsko-rekracijsku zonu. Osnovan je od strane invalida i branitelja domovinskog rata.
Površina je 190 048 metara kvadratnih uz izgrađen ribolovni dom i prilazne ceste. Poribljavanje se vrši po planu i programu ribolovne udruge Bajer uz najmanje dva godišnja poribljavanja sa više od 2 tone ribe.

O priboru koji smo koristili

Od pribora za mašinice smo koristili Shimano Ultegra 14000 i Anaconda Distance 8000, štapovi Daiwa Windcast 3312, Fox Warrior , Fox Horizon a najlon je bio 0,25 ili 0,31 Avashima. Sistem pecanja je bio inline, mamac je bila boila kućne izrade, a primama se sastojala od najviše peleta (oko dvadeset kilograma) plus nekih šest kilograma boile.

O poziciji

Pozicija koju smo dobili je vrlo zahtjevna, s desne strane je kako šaranolovci govore dnevni boravak šarana (granje i samo granje), a tako i ispred nas, jedino s lijeve strane imamo prazninu pogodnu za ribolov pri dnu. Samim time pecanje se svodi  na površinu od nekoliko kvadratnih metara.  Znamo da nas čeka vrlo težak ribolov uz mnogo strpljenja.

O ribolovnoj tehnici i mamcu

Dubina na kojoj smo lovili je 5-6 metara. Preko dana mamac  je bila boila salmon 14mm s balansom, banana 14mm i skvid 18mm sa balansom, 14mm bijela čokolada, a preko noći salmon skvid po dvije 14mm boile (sve na dno bez balansa).

Priča sa natjecanja “Bajer Vinkovci 2014”

Budilica odzvanja u pet sati ujutro, u tijeku su posljednje pripreme poput spremanja svih boila (kućne izrade napravljenje za lov šarana na Bajeru), štapova, šatora i drugoga sto će nam trebati tijekom ribolova. Ne smijemo zakasniti jer moramo doći na izvlačenje koje je predviđeno u osam sati.

Dolaskom na vodu saznajemo da je prijavljeno jedanaest ekipa. Kako je vrijeme bilo dosta vjetrovito, vjerujemo da je aktivnost ribe smanjena te će o pobjedniku odlučivati nijanse. Jedna ekipa se nije pojavila na vrijeme te uz trideset minuta čekanja krećemo sa izvlačenjem na kojem smo izvukli jedanaestu poziciju. Vrlo zadovoljni pozicijom, a sve radi prijašnjeg iskustva pecanja na istoj, dolazimo na mjesto i vršimo pripreme za deset sati kada natjecanje počinje. Sirena označava deset sati spremni smo osvojiti neka od prva tri mjesta 🙂 Nepuni sat nakon početka,  oko jedanaest sati, Carp Team Đakovo ima prvu ribu na kupu, amura od 11,6Kg.

Iako se na našoj poziciji ništa en događa vršimo pripreme za uspješniji noćni ribolov.  Taktika nam je napraviti hranilište koje će biti aktivnije noću. U međuvremenu oko nas mnogi gube i dobivaju ribu a mi sami sebe uvjeravamo kako naša riba ne zna što ju čeka. Tek oko osam sati navečer dobijamo  kratak znak sa signalizatora ugriza ali bez ikakve daljnje akcije, za nas još uvijek nema ribe. Pada noć, vjetar slabi tako a tako  i temperatura koja je preko dana bila skoro pa ljetna opada skoro na zimsku. Velika promjena koja utječe na cijelo jezero i riba sigurno nije aktivna kako smo predviđali.

Oko ponoći zvuk signalizatora najavljuje našu prvu ribu (šaran oko 7 kg). No već kroz nekih četrdeset i pet minuta još jedna riba koju ne izvlačimo van, riba iskorištava granje s naše desne strane i gubimo je. No ne damo se smesti, ponovno zabacujemo na istu poziciju što urađa plodom, no riba neprestano bježi u granje koje je okolo nas. Ne damo se,  riba je tu na hranilištu, i idemo dalje jer imamo još dan i pol.  Jutro nam ne donosi ništa dobro, samo još hladnoće i naoblaku što uzrokuje još jedan dan nevelike aktivnosti ribe. Vaganje nam govori da smo peti u kupu s 7,08 kg dok  prvi tim u kupu ima 31,54 kg a drugi tim 21,56 kg. Poznavajući vodu, naša ideja je uhvatiti dvije do tri ribe od deset plus kilograma , dovoljno da se dignemo na prvo ili drugo mjesto kroz sljedećih dvanaest sati.

Mijenjamo taktiku, prelazimo s jedne vrste boile na drugu što dovodi do veće aktivnosti ribe nego smo uopće očekivali,  te već oko deset sati prijepodne vadimo šarana bezljuskaša (2.14Kg). Tokom dana dobivamo još grizeva koji rezultiraju izgubljenom ribom što zbog granja što zbog školjki. No jedan šaran koji nas je oko dva sata popodne iznenadio biva izvađen no njegova kilaža nam nije dovoljna da se dignemo puno na ljestvici jer ima tek 3,64kg.
No, i uz sve to kidanje  ne gubimo nadu jer znamo da riblji fond Bajera ima većih primjeraka ribe na koje mi ciljamo. Započinjemo obilno hranjenje od 17 – 19 sati gdje mislimo skroz odsjeći susjedni tim, jer oni trenutno drže vodstvo u kupu, pa barem da zaustavimo njih  i pružimo sebi mogućnost iole većeg ulova i samim time bolje pozicije  – što se i kasnije pokazalo dobrim, jer više imali ribe osim dvije od kojih je i jedna največi ulov kupa, šaran od  17,1kg.  Zabrinjava nas što je dobio tako veliku ribu a mi non-stop kidamo sisteme.
No mi imamo velika očekivanja u nadolazećoj noći koja je ujedno i posljednja, a naše očekivanje je veliko  jer uz toliko primame očekujemo dobar ulov. Sve što nam sada ostaje jest da preko noći probamo utvrditi drugo ili treće mjesto, prvom se nažalost više ne možemo nadati jer bez obzira sto je prošlo više od 24 sata od početka natjecanja još uvijek  postoje ekipe koje nemaju ribu, tužna činjenica koja nam govori da sama riba u ovom razdoblju nije previše aktivna.

Tijekom noći počinje kiša a što dalje povećava neaktivnost ribe. Čekamo dalje te  nekoliko kidanja sistema, a  oko jedanaest sati, imamo ulov – šaran od 2,22kg.  Ostatak noći provodimo u miru i snu. Samo jutro nam donosi još jednog šarana od 1,70kg, što je po našoj procjeni sasvim u redu jer nismo vidjeli nikakve akcije okolnih ekipa te  vjerujemo da se barem približavamo prema trećem mjestu kupa.  Netom prije dolaska sudaca dobivamo našeg najvećeg šarana od 8,02kg, što nas diže na treće mjesto kupa gdje smo do kraja i ostali. Tako da smo na kraju treći s sedamnaest grizova i ukupnim ulovom od šest riba.

Kraj natjecanja i rezultati

Za prvo mjesto je bilo dovoljno 55,82 Kg (pet riba uz najbolji ulov šaran od 17,1kg), drugo mjesto ima 54,18kg sa sedam riba, što je ujedno najviše ulovljenih riba tijekom samog natjecanja i mi na trećem mjestu sa šest ulovljenih riba koje teže 24,8kg. Čak tri ekipe kroz cijeli kup nisu ostvarile ulov.  Od sudaca saznajemo da je u 50 sati ribolova ukupno ulovljen 31 komad ribe, težine 229,47 kg uz prosječnu težinu od  7,5 kg.

I tako s riječima  “Bistro” i peharom za 3. mjesto, uz neizbježan ručak slavonski čorbanac završavamo sa natjecanjem. Do sljedećeg puta i natjecanja Bajer 2015. – BISTRO